Zabezpieczenie ceramiczne lakieru. Którą powłokę wybrać do swojego samochodu?

Warunki panujące na polskich drogach nie należą do najłatwiejszych dla samochodowych lakierów, które cierpią przez uszkodzenia nawierzchni oraz warunki atmosferyczne. Folie ochronne na samochód może pomóc naszej karoserii utrzymać dobrą kondycję i wygląd. Dzisiaj chciałbym skupić się na tym, którą powłokę wybrać, żeby zabezpieczyć auto i być zadowolonym z efektów, uwzględniając przy tym dodatkowe czynniki takie jak ceny czy rodzaj samochodu.

Jak działa ceramika na lakier samochodu?

Powłoka ceramiczna na lakier nanoszona jest po wcześniejszym jego odpowiednim przygotowaniu, mianowicie po odtłuszczeniu go i pozbyciu się warstwy brudu. Po jej aplikacji lakier zdecydowanie zwiększa swoją twardość, a więc także odporność na zarysowania. Korzystnie wpływa ona na jego połysk oraz nasycenie koloru karoserii. Zabezpieczenie ceramiczne auta chroni je przed niekorzystnymi działaniami promieni UV, dzięki czemu lakier nie staje się podatny na łuszczenie.

Rodzaje pokryć ceramicznych

W większości warsztatów autodetailingowych w Warszawie możemy liczyć na 4 podstawowe opcje pokrycia lakieru ceramiką. Usługi te można rozróżnić poprzez kryteria takie jak: trwałość, efekt hydrofobowy, połysk, wzmocnienie trwałości lakieru, ochrona przed czynnikami atmosferycznymi czy ochrona przez korozją i utlenianiem. Każdy pakiet różni się ceną i mocą działania w tych kryteriach które wymieniłem powyżej. Jeśli chodzi o konkretne pakiety to każdy autodetailingowy warsztat różni się wraz ze swoją ofertą dlatego trzeba podejść do nich dosyć indywidualnie.

Którą powłokę wybrać do swojego samochodu?

Decydując się na nałożenie powłoki ceramicznej na samochód należy uwzględnić jaki efekt chce się uzyskać, ile ma się pieniędzy przeznaczonych na operacje oraz jak bardzo zależy nam na naszym samochodzie, ponieważ każda powłoka nawet ta jednowarstwowa sprawdzi się świetnie, jednak czym lepszy pakiet wybierzemy tym bardziej dopieszczony będzie lakier pojazdu. Za większą cenę możemy liczyć na pakiety z pokryciami dwu-warstwowymi, które wytrzymują nawet kilka lat. Wadą tych pakietów może być jednorazowa cena którą trzeba zapłacić za impregnacje lakieru. Ceny za powłoki ceramiczne wahają się od kilkuset złotych do nawet czterech tysięcy w wyspecjalizowanych warsztatach. Cena w tym wypadku zależy od wielkości i rodzaju auta oraz pakietu, który chcemy zaaplikować na lakier. Te najdroższe opcje mają w sobie wszystko to co ich tańsze odpowiedniki i starczają na zdecydowanie dłużej, nawet do 5 lat.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *